empati - sempati - antipati

5n: yeni bi yazı hazırladın mı? Kafanda oluşan bir şeyler var mı, tasarı, konu ?

1k: biraz biraz oluştu aslında. ama çok hassas bir konu. fena halde siminyanın son yazısına takıldım
Okudun mu? kendime gelemedim ben ya. Ama çok özel bir konu bu, üzerinde yazmak konusunda tereddütlüyüm.yeterince de tartışılmış. hani en çok tartışılan "kurgu yaşam" deniliyor ya , yani bununda kurgu olduğunu düşünüyorlarsa bir şey demem artık.
konu babasının aileye uyguladığı şiddet. ama öyle böyle değil, ben okumamışım,sabah kendime gelemedim.

5n: bir şey sorabilir miyim?

1k: böyle başlayan cümleleri pek sevmem.

5n: devamı kötü geliyor zaten, kendini hazırla diye ön uyarı cümlesiydi o.

1k: sıçtık. eee ??

5n: neyi anlamıyorum biliyor musun? böyle bir yazıdan çok etkilenmenizi anlamıyorum. bunu okuduğunuzda şoklanmanızı, tüylerinizin diken diken olmasını da anlayamıyorum.
yazdığı harika. ben okuduğumda "döktürmüş yine" diye yorumladım.
demek oluyor ki, kastettiğim , yazılan postun konusu, konunun akışı, kalitesi değil. verilen tepkilerin bu kadar garip olması.
Bir insan, şaşkınlıkla karışık bu kadar neden etkilenir böyle şeylerden? İki sebepten!
Birincisi: Çevresinden bir haber büyümüşse, böyle çirkinlikler hiç başına gelmemişse veya bunları yaşayan birine hayatı boyunca hiç rastlamamışsa bu kadar şaşırır, içi acır.
İkincisi: benzer şeyler yaşamışsa ya da yazan kişiyle ortak bir geçmişi varsa.

1k: Aynen söylediğin gibi , okurken de bunu düşündüm. Başıma hiç gelmedi benim, hani annemden dayak yemişliğim vardır ama hani çocukken olur öle şeyler diyorum, anneme düşmanlığım yok.
Nasıl anlatsam, şiddet ortamında büyümedim, şiddet olayları olur ya, birileri kavga eder, ben titremeye başlarım, sinirlerim bozulur. Çok steril büyüdük belki de ondan, bilmiyorum .
Ama bu tür şeyleri yaşayanlar daha çok etkilenmiştir. Çok güzel anlatmış ama, duyguyu çok güzel vermiş, anlatımı çok etkiledi.

5n: anlatımı güzel, içerikten ve tepkilerden bahsediyorum ben. bana gayet olağan geldi yaşananlar . yaşayan bilir diyebilirsin. Doğrudur der geçerim.
annemin babası da normal bir baba değilmiş ve aradan yarım asır geçmiş olmasına rağmen hala gözyaşlarını tutamadan anlattığı şeyler var. bu okuduğumla karşılaştırınca onlar dehşet verici kalıyor. adam makası alıp elbise kesiyormuş en azından düşüncesinin aklımdan geçmesine engel olamıyorum. makası alıp, ev halkının bacaklarını kollarını parça pinçik etmeye kalkmış bir baba hikayesi dinlediğim için sanırım. Yaşadıklarını küçümsemek değil bu, sadece yakın çevremden bildiğim şeylerle,önüne geçilemez bir kıyaslama yapıyorum.
Bu nedenle de yorum yazanların çoğunun şoka girip, inanmıyorummmmm ya çok feci, felaket bu tepkisini idrak edemiyorum. ne kadar temiz bir dünyada büyümüş herkes, ne kadar da izole etmişiz her şeyden kendimizi. meğersem, çok mutluymuşuz, sıcacık bir yuvada büyümüşüz ya da hiçbir arkadaşımız dertleşmemiş yaşadıklarıyla ilgili bizimle. Hayatımızda ilk kez duyuyoruz böyle bir şeyi sanki.

1k: Yaa "babam beni dövdü" yazsaydı etkilenmezsin .
5n: yazı kötü değil. iyi. benim derdim yorumlarla.

1k: ben yorum yapmam böle bi yazıya mesela, çok anlamsız yorum yapmak bana göre. Daha doğrusu söyleyecek bir şey bulamadım. Küçücük çocuksun daha, gözünün önünde neler olup bitiyor, başına neler geliyor. Ben o babanın içinde ki o nefreti algılayamadım.

5n: http://www.buradanokuyun.com/ blogunu bilir misin? Ranini manini yazarı.

1k:
Hayır.

5n: o da buna benzer, geçmişe ait, kötü yaşanmışlıklara dair şeyler yazıyordu. Onunkiler de tokat etkisi yaratıyordu. çok sık bahsetmiyordu aslında bundan . daha öyküsel, sinemasaldı sanki onunkiler ve oldukça sinir bozucuydu.

1k: noldu ona sonra babası öldürdü mü baltayla?

5n: bıraktım sonra onu okumayı.

1k: çok mu sinir bozucuydu sürekli okusam bu tür şeyleri, soğurum hayattan.

5n: Konumuza dönerek şunu ekleyeyim, bu yaşananlar gerçekse ciddi anlamda çok zor. Geçmişte yaşadığı çok zor, tamam, ama dahası bugün ve yarın yaşamak zorunda kaldıkları. Neticede bu baba, ve o baba yaşlanacak,hasta olacak sen bakmak zorunda kalacaksın.döve döve ya da söve söve. Kendinle büyük savaş vere vere. Asıl zor kısmı bu işte işin. nasıl bir ikilem yaşar insan? Nasıl insanlığı ve doğrularıyla yüzleşmek durumda kalır? Neye inanır, neden inanır, nasıl inanır? Kördüğüm gibi.

1k: kız açık açık nefret ediyorum demiş.
son yorumu gördün mü?zeugmanın yorumuna verdiği cevabı.
babandan nefret ediyorum demiş
Orda hayat durdu işte benim için. Tek kelime “bende”.

5n:buna da kızıyorum misal. siminyanın babasına gelene kadar etrafında kaç siminya vardır babasından nefret edilecek. samimiyetsiz geliyor bana insanlar birazcık . belki bu yüzden bu kadar tepki.

1k: bilmiyorum. Siminyayı çok seviyor herkes. İlginç bi kız gerçekten.
Yani o babası onu dövmeye başlamadan önce izlemesi ,kurgulaması, ağır çekim gibi.
Gözümde canlandı o an.
ya psikopat ya melek bu kız:) Sıradan biri değil ama.


5n1K


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "empati - sempati - antipati"